Türkiye’nin devleri listesine ambalaj sektöründen 55 firma girdi


İSTANBUL (İGFA) – İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından açıklanan ‘İSO Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2023’ ve ‘İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2023’ araştırmalarına nazaran Türkiye’nin birinci 1000 büyük sanayi kuruluşu ortasında 2023 yılında 36’sı Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) üyesi olmak üzere toplam 55 ambalaj bölümü firması yer aldı. Bir evvelki sene ise listeye kesimden 62 firma girmişti.

ASD’den yapılan açıklamaya nazaran, ambalaj kesiminin yıllık değişimine bakıldığında İSO birinci 1000’de yer alan firmaların sayısının 62’den 55’e düşmesine rağmen, üretimden satışlarda yüzde 21 artış görüldü. Listedeki ambalaj şirketlerinin üretimden satışları 183,2 milyar TL’den 221,7 milyar TL’ye yükseldi. Tıpkı periyotta ihracat yüzde 7,86 düşüşle 1,37 milyar dolara gerilerken, çalışan sayısı da yüzde 7,33 gerileme ile 18 bin 705 oldu.

Ambalaj kesimi firmalarının birinci bin içerisindeki yerlerine bakıldığında ise toplam cironun yüzde 3’ünü oluşturdukları görüldü. Tıpkı firmalar toplam ihracatın yüzde 1,2’sini, toplam istihdamın da yüzde 1,7’sini oluşturdu.

“İHRACAT ODAKLI ÇALIŞMAYA DEVAM ETMELİYİZ”

Konu ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, ambalaj firmalarının istikrarlı bir biçimde devler liginde yer almayı sürdürdüğünü söyledi. Listedeki firma sayısının düşmesine rağmen toplam satışlarda artış yaşandığını kaydeden Zeki Sarıbekir, ambalaj dalı olarak ihracat odaklı çalışmaya devam ettiklerini vurguladı. Türkiye’nin jeopolitik pozisyonu itibariyle ihracat konusunda çok avantajlı olduğunu belirten Zeki Sarıbekir, en fazla iki günde ulaşabildikleri Avrupa’nın en değerli pazar olduğuna dikkat çekti. Türkiye’nin coğrafik avantajını ve kalitesini kullanarak Avrupa’ya ihracatı daha da güçlendirmesi gerektiğini tabir eden Zeki Sarıbekir, Avrupa ile daha fazla ticaret için çalışırken, Asya – Pasifik, Amerika ve Afrika’nın da göz arkası edilmemesi gerektiğini kaydetti.

İhracatta kesim olarak 2030 için belirledikleri 20 milyar dolar maksadına yanlışsız emin adımlarla gittiklerini anlatan Zeki Sarıbekir, Türkiye içinde de son 20 yılda ambalaj tüketiminin 2 kat arttığını ve kişi başı yıllık tüketimin 325 dolara ulaştığını belirtti. Türkiye’de 490 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağladıklarını söyleyen Zeki Sarıbekir, bundan sonra da ambalaj kesiminin ülke için katma kıymet yaratmaya devam edeceğini vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir